Tips bij rijangst

Tips bij rij-angst | Praktijk Guido van Dijck

Breekt jou het zweet al uit als je de (snel)weg op moet ? Inhalen, invoegen, vrachtwagens, als je er alleen al aan denkt word je misselijk. Er zijn dagelijks vele mensen die met lood in hun schoenen de auto in stappen en er zijn er zelfs die het rijden op snelwegen uit angst vermijden. Wil jij ook de angst niet langer je leven laten beperken ? Lees hier wat je eraan kunt doen.

Waar komt je angst vandaan?
Soms is er een aantoonbare reden waarom je angstig bent geworden om te rijden, bijvoorbeeld een ongeluk. Maar vaak is er ook geen reden en wordt je zomaar ineens overvallen in de auto door paniek. In je hoofd ontstaat ongewild een koppeling tussen de angst die je voelde en het autorijden. Vervolgens ga je de situatie in de toekomst proberen te vermijden omdat je bang bent dat de situatie zich herhaalt.

Wat kun je er zelf aan doen?
Begin met kleine stapjes als je al heel lang niet meer hebt gereden. Rij eerst een rondje in je eigen wijk en breidt het daarna langzaam uit;
Bereid je goed voor als je de weg op gaat. Soms geeft het rust om op Google streetview de weg te bekijken die je moet rijden;

Vertel anderen over je rijangst.
Wanneer je omgeving op de hoogte is kunnen ze je optimaal steunen. Vraag gerust iemand om met je mee te rijden;
Schakel tijdig een coach in. Je hoeft je leven niet te laten belemmeren door je rijangst. Er is echt heel veel mogelijk om je van je angst af te helpen en je vrijheid weer terug te krijgen.

Onze praktijk heeft veel ervaring met het behandelen van mensen met rijangst. Onze behandeling erop gericht je angsten aan te pakken en je een andere manier van denken over autorijden aan te leren. Samen zorgen we ervoor jij weer onbezorgd in de auto kunt stappen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Wil je weten hoe ik jou kan helpen?

Gratis en vrijblijvend intakegesprek

Guido van Dijck

Mental Coach | NLP Coach & Trainer

Scroll naar top